Cronici concerte

While She Sleeps, Blood Youth, Them Frequencies, Kaidun – Flying Circus (cronică de concert)

Cei de la Live Nation Promotions și-au făcut apariția în anul 2014, odată cu anunțarea concertului Dying Fetus și Fallujah din Cluj-Napoca. Inițial, în mediul online existau anumite reticențe a multora datorită problemelor din trecut a acestor organizatori, însă surprinzător evenimentul a avut loc și a avut un succes ireproșabil. În Cluj-Napoca au urmat alte 17 evenimente de acest gen, iar printre numele importante s-au numărat Cradle Filth, Altar Of Plagues, Toxic Holocaust, Saturnus sau Novembre. Pentru Cluj-Napoca însă a apărut un punct de cotitură odată cu concertul britanicilor de la While She Sleeps și Blood Youth, alături de cei de la Them Frequencies și Kaidun.

Astfel, evenimentul din seara de 9 noiembrie a însemnat ultimul concert oficial din clubul Flying Circus, care se va muta, această decizie venind în urma restricțiilor implementate după incendiul din clubul Colectiv de acum un an. Într-adevăr, acesta este un gest de lăudat, însă amintirile multora din acea locație nu se vor putea muta odată cu clubul. Sentimentul, pe care din păcate nu îl puteam inventa, ci doar exprima, rămâne unul dureros, dar va fi acoperit de compasiune și înțelegere.

Astfel, acest ultim eveniment a fost marcat de turneul celor de la While She Sleeps, veniți în premieră în România, început cu un concert nebun în Fabrica din Capitală. Primii care au urcat pe scenă au fost clujenii de la Kaidun, o tânără formație de progressive-djent destul de interesantă datorită instrumentalului alternat între riff-urile decalate şi bass-ul pregnant, susținut de bătăile sincopate ale bateristei şi a vocalul cu un timbru unic, acesta alternând rapid între vocea clean și cea harsh. Show-ul a fost și mai savuros din cauza glumelor dintre piese ale solistului, care a fost plăcut surprins de numărul mare de spectatori prezenți la o formație din deschidere.

Au urmat bulgarii de la Them Frequencies, o prezență destul de obișnuită pentru scena din Cluj-Napoca, acesta fiind cel de al doilea din acest an pentru formație. Aceasta, un etalon pentru scena din underground din Bulgaria, iar show-ul din Flying a fost plin de momente savuroase: membrii trupei s-au agitat, au sărit, au dansat şi au interacționat  cu publicul în permanenţă. Am ascultat diferite sonorități de hardcore punk, îmbinate foarte mult cu cele de post-hardcore, toate transpuse printr-o voce extrem de dură, carismatică, personajul principal fiind solistul Stoimen Stoyanov. Am auzit piese precum „The Message of the Flower is the Flower”, „My Own Requiem”, dar și hitul de la final „Rise Then Fall”.

Următorii pe listă au fost britanicii de la Blood Youth care, după părerea mea, au fost o surpriză deosebită, în condițiile în care auzisem înainte de concert că în Fabrica concertul lor a fost destul de anost. Formația a lansat până în prezent un album de studio și un EP, „Closure”, iar pentru a-l putea promova, cei patru membri au plecat în turneul european condus de While She Sleeps. Încă de la prima piesă am remarcat faptul că am avut de a face cu o formație inspirată foarte mult de A Day To Remember, atât prin instrumental, cât și prin vocal, dar care pune accent mai mult pe clean. Piesele au fost create pentru variație, de altfel fiind foarte grele, apăsătoare și bazate pe teme masive specifice genului metalcore. De remarcat și faptul că în timpul prestației trupei au avut loc și primele mosh pit-uri, datorate numărului mai mare de spectatori, dar și pentru atmosfera și feeling-ul transmis de pe scenă. Am rămas în minte cu piesele „Closure” și „Failure”, pe care le-am ascultat astăzi de mai multe ori. Interesant va fi să vedem dacă Blood Youth, o formație încă foarte tânără, va reuși să se afirme în scena britanică de metalcore, în plină ascensiune în ultimul deceniu.

Ultima formație a acestui eveniment a fost While She Sleeps, una dintre cele mai importante și surprinzătoare formații din Marea Britanică, cu o poveste unică și cu un viitor predictibil, căci după părerea mea trupa merge pe urmele celor de la Parkway Drive, atât la nivel de imagine, dar și din perspectivă componistică. Totuși, cei cinci trupeți se pregătesc să lanseze cel de al patrulea material discografic, înregistrat fără vreun label în spate, ci prin donațiile exclusive ale fanilor. Probabil, de aceea și trupa a pornit și într-un turneu european, care a fost până acum plin de peripeții, britanicii fiind jefuiți în Barcelona. Lawrence „Loz” Taylor, solistul formației, după ce urcat pe scenă, a electrizat întreg publicul, odată cu prima piesă, „Brainwashed”, extrasă de pe cel mai recent album de studio, care poartă același nume. În ansamblu, am ascultat piese de pe toate albumele formației, toate fiind acele single-uri transpuse ulterior în diferite videoclipuri. Spațiul din fața scenei din Flying, destul de mic, a fost locul „adevăratelor lupte”, încât publicul s-a exteriorizat cum nu se putea mai bine: a existat moshpit, circle pits, crowdsurfing (care uneori se intersecta cu primul), dar și momente când anumite persoane luau microfonul din mâinile solistului și cântau versurile pieselor. Unul dintre cele mai interesante momente au fost cel din timpul piesei „New World Torture”, atunci când basistul Aaran McKenzie a coborât de pe scenă și a format liniile pentru un wall of death de toată frumusețea, datorită numeroaselor persoane care au avut curajul să participe la acesta. Finalul a fost glorios, odată cu piesa „Four Walls”, cea mai frumoasă piesă din repertoriul trupei. Rezultatul direct a fost că publicul a cerut insistent un bis, dar care nu a fost însă onorat de formație.

Comenteaza